years of experience! (:

Daisypath Anniversary tickers

21 August 2010

terkilan sangat

Assalamualaikum w.b.t ,
hai kawan - kawan ,
baru je balik dari terawih ni.
ade cerita dari surau nie.
lepas sembahyang isyak ,
kedengaran bunyi mercun. seolah-olah diorang main mercun kat sebelah surau je.
ish , apa la nak jadi.
at least , buat lah jauh sikit. hormatilah orang yang sedang menunaikan solat.
lepas bacaan doa,
aku keluar kejap dari surau. ada masalah sikit.
kemudian , aku masuk balik tapi aku tak duduk la kat tempat aku tadi ,
sebab dah nak mula solat terawih .
so , aku tengok la tempat yang aku kosongkan tadi .
takde sesiapa pun yang nak penuhkan sedangkan solat terawih dah mula.
aku terkilan sangat takde sesiapa pun yg nak berusaha penuhkan tempat tu ,
sbb tu dah dikira putus saf.
bila saf dah putus , solat kita pun terbatal.
aku ni jauh sangat dari tempat tu ,
so, susahla nak melintasi waktu tu sbb imam tak angkat takbir.
okay, itu satu .
satu lagi , aku solat sebelah budak-budak.
jadi , diorang macam main-main tau masa solat.
sangat la geram tapi aku sabarkan diri aku .
Ya ALLAH , aku memohon maaf jika solatku tadi tidak diterima,
sesungguhnya solatku tadi tidak khusyuk.
aku akan lebih berusaha untuk menjadi hamba yang sentiasa khusyuk di dalam solatnya.
AMIN.

No comments:

Post a Comment